Skip to content

NIJE ISTINA DA JE CRNOGORSKA VODITELJKA REKLA: “Srećan Kurban-bajram, najveći srpski praznik”

Ω Detalj iz crnogorske informativne emisije izazvao je buru komentara na društvenim mrežama i neprestano se dijeli regionom.

Ubrzano čitanje vijesti o prazniku Kurban-bajram zbunilo je gledaoce koji pokušavaju da odgonetnu da li je voditeljka informativne emisije “Vijesti u pola 7” napravila lapsus nazivajući ovaj praznik srpskim ili je samo žurila da privede svoju emisiju kraju.

Snimak najave vijesti o obilježavanju Kurban-bajrama postao je viralan nakon što je na Facebooku objavljena netačna tvrdnja da ga je voditeljka opisala kao “najveći srpski praznik”.

Na Facebook stranici Podgoricki vremeplov 31.7.2020. godine pojavio se snimak najave vijesti o obilježavanju Kurban-bajrama, koja je tog dana emitirana na crnogorskoj televiziji Vijesti. U opisu videa nalazila se napomena da je riječ o lapsusu:

Čiji praznik? 😳 #lapsus

Posted by Podgoricki vremeplov on Friday, 31 July 2020

Snimak “lapsusa” odmah se pojavio na Fejsbuku i iako je voditeljka samo nespretno izgovorila “islamski”, dilema još traje, pa mnogi premotavaju snimak da se uvjere da je napravila lapsus.

Objava ovog videa pokrenula je raspravu u komentarima o tome da je voditeljka Kurban-bajram opisala kao “najveći srpski praznik” umjesto kao “najveći islamski praznik”.

Ukoliko se pažljivo presluša najava novinarke i voditeljke crnogorske televizijske kuće Vijesti, Danijele Lasice, može se čuti da je ona zaista rekla “najveći islamski praznik” i da do lapsusa nije došlo. Zabunu je izazvalo tiho izgovaranje samoglasnika “i” i “a” u riječi “islamski”, pa je izgovorena riječ zvučala više kao “slmski”, što se fonetski (zvukovno) vrlo lako može poistovijetiti sa pridjevom “srpski”, piše Raskrinkavanje.ba.

Ipak, ne čudi da su brojni korisnici Facebooka prilikom preslušavanja najave mogli prečuti “islamski” i umjeto toga subjektivno čuti “najveći srpski praznik”, naročito nakon sugestivnih opisa ili navoda iz članaka koji imputiraju da je voditeljka to zaista izgovorila – a takvih je bilo mnogo.

Za komentar oko ovih medijskih navoda iz Reskrinkavanja.ba su se obratili i novinarki Danijeli Lasici, te isti prenose u cijelosti:

Poštovani,

Hvala Vam na interesovanju. Iskreno, prvo sam mislila da ništa ne odgovorim, jer je potpuno suludo komentarisati neke stvari. Ali, opet razumijem važnost onoga što radite, pa ću vam odgovoriti.

Naravno da sam rekla “najveći islamski praznik”. Greška nije bila moguća iz više razloga. Prvo tekst je napisan i čitam ga sa promptera. Drugo, to je ista informacija koju smo toga dana, moje kolege i ja, pročitali u svim našim informativnim emisijama. Treće, ako ćemo da tjeramo mak na konac, naša redakcija nikada, kada govori o vjerskim praznicima, ne govori o nacijama i narodima, već vjernicima. Tako da i kada govorimo o Božiću ili Uskrsu, kažemo najveći “pravoslavni praznik” ili “najveći katolički praznik”, a ne “srpski ili hrvatski”. Tako da greška nije bila nikako moguća. Što kaže moj stariji kolega urednik “Monitora” Esad Kočan: Niste napravili grešku koja vam se podmeće. Nema lapsusa. Jedino za šta mogu da vas krive što ste progutali dah”. Što se mene tiče, u cijeloj priči, jedino me brine spoznaja, da ima toliko ljudi koji “čuju” ono što im se sugeriše da čuju. I nije to samo problem u ovom slučaju – problem je što oni tako donose i vrlo važne odluke u životu.

Voditeljka televizije Vijesti, dakle, nije izgovorila riječ “srpski”, odnosno nije napravila “lapsus” kako su to gore spomenuti portali tvrdili. Dodatno, citati voditeljkine najave u kojima je ispisano da je Kurban-bajram najavila kao “najveći srpski praznik” potpuno su netačni.

Raskrinkavanje.ba

Sidebar